Rüya Kek

Leave a Comment


  Bu tarifin orijinal adı Danish Dream Cake  yabancı bir yemek dergisinde rastladım ve görüntüsünü çok beğendim hele bir de hindistancevizli olunca hemen denemeye karar verdim.Ev ahalisinden olumlu yorumlar alınca da oturup tarifi yazmaya başladım.Asıl tarifte ölçüler gramla verilmişti uygulamanızın daha kolay olması için onları bardak ölçüsüne çevirdim.Tarifi yazmaya başlayınca aslında bu kekin Danimarkada çok ünlü olduğunu ve yapımı kolay olduğu için de çok tercih edildiğini öğrendim oradaki ismi ise DrØmmekage ve Danimarkanın batı kesiminde bulunan Jutlanda ortaya çıktığı düşünülüyor.1960 yılında büyük bir gıda firmasının düzenlediği bir yemek yarışmasına bu tarifle katılan Jyette Anderson adında bir kadın bu kekle birinciliği kazanmış ve sonrasında ülkede çok popüler olmuş.Ülkemizde popüler olur mu bilemem ama bizim ailede popüler olacağı kesin hem çok kolay hem de çok lezzetli sık sık misafirlerime kahve yanına yaparım ben bu keki yeni bir keşfe kadar.


Rüya Kek
(Danish Dream Cake)
Malzemeler:
Kek İçin:
-3 yumurta
-1,5 su bardağı toz şeker
-1 paket vanilya
-2 su bardağı un
-1 paket kabartma tozu
-1 su bardağından bir parmak az süt
-75 gram  tereyağı (eritilip soğutulmuş)
Üstü İçin:
-100 gram tereyağı
-2 su bardağı hindistancevizi
-250 gram esmerşeker
-1/2 su bardağı süt
-1 tutam tuz
Yapılışı:
1-Bir karıştırma kabında yumurta şeker ve vanilya iyice çırpılır.
2-Un ve kabartma tozu ayrı bir kapta karıştırılır.
3-Yumurtalı karışıma süt ve erimiş tereyağı eklenir ve bu karışıma unlu karışım eklenip iyice karıştırılır.
4-23 cm. çapındaki yağlanmış kalıba dökülüp 190 derecede ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirilir ve 20 dakika ilk sıcaklığının çıkması beklenir.
5- Bir sos tenceresine üstü için gerekli malzemeler alınıp tereyağı eriyinceye kadar kısık ateşte yavaşça karıştırılır.
6-Dinlenmiş kekin üzerine hindistancevizli harç dökülüp yayılır 200 derecede ısıtılmış fırında 5 dakika pişirilir.

Tarif Bakng Heaven wınter 2015 sayısından uyarlanmıştır.

0 yorum :

Yorum Gönder