Pastırmalı Fransız Tostu

Leave a Comment

    Fransız tostu interneti kullanmaya başladığım dönemlerde karşılaştığım bir kavramdı.Yabancı bloggerlerın harika fotoğrafları eşliğinde tarifler arasında gezerken çatpat ingilizcemle anladığım kadarıyla bu bizim annelerimizin yaptığı meşhuuur yumurtalı ekmeğe çok benziyor diye düşünürdüm.Bizim ekmek kızartmaları çok yağlı oldukları ve bana ağır geldikleri için  de hep denemekten çekinmiştim ama bu tarifle karşılaştığımda pastırmayla yapılmış olmasının da etkisinden olsa gerek denemeden duramadım.Ben tarifte ufak tefek değişiklikler yaptım ve öyle korktuğum gibi  yağlı ve ağır olmadı kahvaltıda afiyetle yedik.(Nefis Yemek Tarifleri uygulamasından Semra Büyükyılmaz tarifi)

Pastırmalı Fransız Tostu
Malzemeler:
-1 adet yumurta
-4 dilim tost ekmeği
-labne peyniri(ekmeklere sürmek için)
-2 dilim kaşar
-2 dilim pastırma
-sıvıyağ(tavayı yağlamak için)
Yapılışı:
-Ekmeklerden 2 tanesine labne peynir sürülür.
-Peyir sürülmüş ekmeklerin üzerine pastırma ve kaşar dizilir.
-Peynir sürülmemiş ekmek pastırmalı ekmeklerin üzerine kapatılıp tostlar hazırlanır
-Yumurta iyice çırpılıp hazırlanmış tostlar iyice yumurtaya blanır.
-Sıvıyağla önceden ısıtılmış tavanın yüzeyi iyice yağlanır.Tostlar tavaya dizilip kısık ateşte kaşarlar eriyinceye kadar arkalı önlü kızartılır.


0 yorum :

Yorum Gönder