Portakal Reçeli

4 comments

Ülkemizin güzide kanallarından birinde takip ettiğim bir dizinin gçen haftaki bölümlrinden birinde o kadar çok portakal reçelli diyolog vardı ki canımı çektirdiler ve yine ülkemizin güzide toptancı marketlerinden birinden kasayla aldığımız portakallar da gözümün içine bakıyorlardı ben de başladım bloglar arasında tarif aramaya ve tariflerine güzndiğim Cahidenin sitesindeki reçel tarifini denemye karar verdim.

     Portakal Reçeli 
     Malzemeler
  • 3 adet iri portakal
  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı limon (Eğer portakal ekşiyse gerek yok)
  • Bir fiske tuz.
      Yapılışı:
  • Portakalların kabuklarını incecik rendeleyin.Beyaz kısmını almayın.(Rendelediğiniz kısmı atmayın,portakal şekerlemesi yapıntarifin sahibesi gibi )
  • Portakalları bir tencereye koyup,üzerine çıkacak kadar sıcak su koyun.
  • Ocağa koyup 5 dakika kadar kaynatın.
  • Ocaktan alıp suyunu süzün.
  • Portakalları soğuk suya tutun.
  • Portakalları küçük lokmalar halinde doğrayın.
  • Diğer tarafta tencereye limon suyuşeker  ve suyu alıp kaynamaya bırakın..
  • Koyu bir şurup olana kadar kaynatın.
  • Portakalları içine atıp  hafifçe karıştırın.
  • Kaynarken üzerine çıkan kefini alıp atın.
  • İri gözler oluşmaya başlayınca altını kapatıp,sıcakken kavanoza yerleştirin.
      Reçeli için şekerle suyu iyice kaynatın ben yarım saatten fazla kaynattım yetmiştir diye ekledim portakalları ve biraz daha kaynattım ama çok sıvı bir reçel olmuştu.Sonra yeniden koydum ocağa biraz daha kaynattım yaklaşık yarım saat kadar daha işte o zaman kıvamı çok güzel oldu ve rengi de fotoğrafta görülenden daha turuncu oldu.Ben fotoğrafı dayanamayıp ilk aşamada çektim ama yeniden kaynatılınca renk de kıvam da yerinde oldu.Siz de böyl uğraşmamak için ilk aşamada kaynatırken biraz daha zaman verin şerbetinize.
      Tarifi buradaki siteden aldım çok da güzel oldu hoş bu siteden denediğim hemen hemen tüm tarifler çok güzel oldu yakında da ev yapımı deterjan imalatına başlayacağım Cahidenin verdiği bilgiler ışığında tabi ki onları da burada görceksiniz.

4 yorum :

  1. Tarifi çok güzel ama tadı nasıldır acaba ?

    YanıtlaSil
  2. Tadı da kokusu da nefis emin olabilirsiniz...

    YanıtlaSil
  3. evde reçeller bitmişti,iyi oldu bu tarif teşekkürler.ben de portakal reçeli yapayım ama nasıl diye düşünüyordum...

    YanıtlaSil
  4. canım biz beğendik güzel bir tadı var acımsı da olmuyor haşlama suyunu döktüğümüz için.

    YanıtlaSil