Finansal Durumunuzu Düzenleyin

3 comments

   6.Hafta:Finansal Durumunuzu Düzenleyin

  

    Finansal düzenleme önemli bir olaydır bunun için bir çok yol vardır.Bir programı satın alınabilir veya kendimiz yapabiliriz.Siz de ve aileniz için uygun yolu kullanın.Eşimle ben ilk evlendiğimizde  eski moda bir yöntem kullanıyorduk henüz bilgisayar bu kadar hayatımıza girmemişti.Kalem kağıt kullanıyorduk aylık bir bütçe oluşturmuş ve ödemelerimizi kaydediyorduk ama artık sosyete olduk şu anda, tüm bütçeleme ve fatura ödemelerimizi eşim hazırladığı bir programla finansal durumumuzu yönetiyor benim kafam rahat.Hesap kitap işleri ile oldum olası aram iyi olmamıştı bazen benim finansal işlerimle bile o ilgilniyordu ama artık eşim yeter demeden kendim el atayım dedim hem de bu haftanın konusu Finansal Durumunuzu Düzenleyinken.
    Biz artık birlikte bütçemizi hazırlayacağız ve ben de paramızın nereye gittiğini bileceğim ve harcamalarımı ona göre yapacağım.Gerçekten bu haftanın ipuçları bize yardımcı oldu ve birlikte oturup ve bir plan yaptık bu ip uçaları neymiş diyenler için:
  • Faturalarınızı tutmak için bir yer bulun:Yıllar önce babamın bir dosyayısı vardı bütün faturalarını orada toplardı ve bizim için o dosyayı açıp incelemek büyük keyifti bir sürü eski fatura vardı o klasörde tapumuz ve fotokopileri önemli bütün evraklarını gayet düzenli bir şekilde burada tutardı babam.Bu gelenek biz evlenince bizim evde devam etti bir klasör satın aldık faturalarımızı ve evraklarımızı toplamak için ama artık malum hem faturaların ebatları küçüldü hem de e-fatura  devri başladı o klasör uzun zamandır işlevini yitirdi şimdi ise bir kutu ayarladık ona koyacağız faturalarımızı.
  • Tüm masraflarının bir listesini yapın:Bu iş için bir program kullanabilir veya kendiniz bir belge hazırlayabilirsiniz.Bu konuyu araştırırken şöyle bir site buldum ve hemen üye olayım dedim ancak Türkiyeye hizmetleri yokmuş eğer başlarlarsa beni haberdar edeceklermiş bakalaım bakalım nasıl birşeymiş.
  • Bir bütçe yapın:Harcamalarınızın kaydını tutun.Aylık gelirinizi ve giderlerinizi gözden geçirin.Zaruri olmayan harcamalarınızı azaltmak için neler yapabileceğinizi belirleyin.Bütçe planı dahilinde kalmak için kendinizi disipline edin. Bir bütçe planı tasarruf etmeniz için size yardımcı olacak yararlı bir araçtır.
  • Faturaları ödemek için bir zaman çizelgesi hazırlayın:
  • Gelecek için hazırlık yapın:Yavaş yavaş küçük tasarruflarlarınız için bir hesap açtırın ve sadece acil durumlar için kullananın.Düzenli ve küçük tasarruflarla zaman içinde biriken miktara siz de şaşıracaksınız.
  • Gerekirse yardım isteyin:
  •  
       Çocuklara da mali yönetim ilkelerini öğretin.Bütçe oluştururken onları da bilgilendirin onlara sıkı çalışma, tutumluluk ve tasarruf ilkelerini öğretin.Mümkün olduğunca fazla eğitim almanın önemini vurgulayın.
       Bu planı yaptığınız ilk hafta harcadığınız herşeyi yazın ... kahve, gaz, gıda, vs .. Bu paranız nereye gidiyor ve hangi harcamalarınızdan vazgeçerek nasıl tasarruf edeceğiniz konusunda size yol gösterici olacaktır. 
        Son olarak yine belirtiyorum ki yazımda kullandığım fotoğraflar benim fotoğraflarım değildir.Kaynak belirtemsem de çeşitli sitelerden kopyalayıp kullandığım fotoğraflardır.
     

3 yorum :

  1. Bizim ailede aynısı Excel programı ile yapılıyor. :D

    YanıtlaSil
  2. Faturalar otomatik ödemede diğer her şey de kafamda. Hafızam çok güçlüdür

    YanıtlaSil
  3. Ahh haa var ya Nursenciğimm hayatta en nefret ettiğim faturaları düzenli bir şekilde tutmak.Bu yüzden hep karışıktır eşim baktı benden fayda yok kendi devraldı bu işleri:)Canımmm sevgilerimle..)

    YanıtlaSil