Önceliklerinizi Düzenleyin

3 comments
   4.Hafta Önceliklerimizi Düzenleyin
 

 
    Bütün gün hiçbirşey yapmadan oturduğumuz zamanlar vardır hem de yapılacak o kadar iş varken.Bazen bir keşmekeş içinde kaldığımızı düşündüğümüz günler bazen aslında ne olduğumuz ne iş yaptığımız unuttuğumuz günler.İşte bu karmaşa içerisinde önceliklerimiz unuttuğumuz olur bu yüzden önceliklerimizi belirlemeliyiz ki bu keşmekeşin karmaşanın biz yapılmasına engel olabilelim.Bu işi yaparken de şunları sorun kendinize demiş yazar:




    Soru 1.Benim için önemli olan ne ve kim?  
    Klasik bir cevap olacak ama önce Allah sonra ailem hem sahibi olduğum çekirdek ailem hem de daha önce üyesi olduğum çekirdek ailem
    Soru 2. Beni motive eden nedir?
    Beni an çok motive eden küçük keçilrimin mutluluğu onların suratlarında oluşan küçük bir tebessüm diye başlayan cümleyi bitirmeyeceğim zira devam edersem ağlayacağım zaten sulugözdüm anne olduktan sonra iyice beter oldum  kapı gıcırtısına bile ağlayacağım yakında.Eküsmesin şimdi evin reisi onun de yüzndeki gülümseme motive eder beni
    Soru 3.Hayatta başarmak istediğim nedir?
    Hani derler ya vatana millete hayırlı evlat işte hem onu olmak hem de ondan yetiştirmek istiyorum

    Soru 4. Hayatımda değiştireceğim bir şey olsaydı ne olurdu? 
    Bu azbiraz özel oluyor buraya yazamayacağım bu kadar da afişe etmeyelim kendimiz ama değil mi.....

    İlk 10 öncelikliğinizi belirleyin ve bunların  bir listesini yapın!
    Ailem, ailemin sağlığım, çocukların eğitimi , kendi eğitimim, evim, bloğum,kitap okuma saatlerimiz ,oyun zamanlarımız,arkadaşlarım





    Geldik en zor kısıma Hayır demeyi öğrenin! demiş demsine de nasıl olacak ondan hiç bahsetmemiş  kolay birşeymiş gibi de.Sağolsun yol göstermiş en azından hayır diyemediğiniz durumlarda öncelikleriniz listesini düşünün arada kaldığınız durumlarda onlara öncelik tanıyın demiş mealen.Bu da bir adımdır benim için.

    Küçük ip uçları vermiş kitapta yazar aslında küşük gibi görünseler de aslında büyük işler bence:
   -Sıksık ilk 10 listenizi okuyun.
   -Negatif insanlarla geçirdiğiniz zamanı azaltın hatta bence mümkünse hiç görüşmeyin canım.
   -Dua etmeyi unutmayın.
   -Ailenizle  para harcamadan eğlenmek için yollar araştırın düşünün.
   
    Son olarak belirtmeden geçmeyeyim yazımda kullandığım fotoğraflar şahsıma ait değildir bilimum bloglardan bulup buluşturduğum ve vakti zamanında bilgisayarımda bir klasörceğize kaydettiğim fotoğraflardır bilgilerinize arz olunur.

3 yorum :

  1. Güzelmiş paylaşımın canım hep yapmamız gerekenleri çok güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzeldi.ben de çok keyif alarak okudum.Uygulaması zor ama imkansız değil.benim hayır demeyi öğrenmem lazım.inşallah başarırım.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Güzel ipuçları vermişsiniz, herkesin uygulaması gerekli.

    YanıtlaSil