Brioche

Brioche ile ilk tanışmam yabancı yemek blokları ile oldu bu muhteşem görüntünün tadı da öyle olmalı düşüncesi ile bir çok tarif dendim ancak pek çoğu fiyasko ile sonuçlandığı için denenecek tarifleri bir süre rafa kaldırmıştım taki Mutfak Sırlarındaki bu tarife rastlayana kadar ekmeğin makinada yapılıyor olması da tarife bir şans vermeme sebep oldu ve tadı da görüntüsü gibi nefis oldu sırada içine çeşitli baharatlar katarak yeni denemeler yapmaya geldi sıra. 




Malzemeler:
3 adet yumurta
175 gr Tereyağı
70 ml süt
440 g . un
1,5 tatlı kaşığı tuz
4 yemek kaşığı şeker
1 paket toz maya

Üzeri için:
1 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı süt
2 yemek kaşığı su karışımı
Susam

Yapılışı:
Kaşık ölçülerinde ekmek makinasının içinden çıkan kaşığı kullandım.
1- Öncelikle tüm yaş malzemeyi (süt,tereyağı ve yumurtaları) makinenin haznesine yerleştirin.
2- Üzerlerine kuru malzemeleri yerleştirin ve en son mayayı ekleyin.
3- Normal ekmek programını seçin.
4- Yoğurma ve mayalama işlemi bittiğinde ekmek pişmeye başlamadan hemen önce bir üzerine hazırladığınız karışımdan sürün.Bu aşamayı unutmamaya dikkat edin ben nerdeyse unutuyordum.