Eggs Benedict

Eggs Benedict fotoğraflarını ilk gördüğümde kahvaltı için çok iyi ve doyurucu bir alternatif olduğunu düşümdüm tarifleri okumaya başlayınca da Eggs Benedict mi çılbır mı sorusunu sormaktan kendimi alamadım.Her ne kadar hazırlanışları birbirine benzese de bizimkisi öğlen ya da akşam yemekleri  için iyi bir alternatif bence kahvaltı için ise Eggs Benedict derim.Yapımı çok kolay çeşitlendirmesi şekillendirmesi size kalmış.Janbonla servis eden var labne peynir de süren var ya da Hollandaise sos yapıp süren de var.Ben basite kaçtım ama böyle bile çok lezzetli oldu.


Malzemeler
—1 dilim tost ekmeği
—1 adet yumurta
—1 litre kaynamış su
—1 ince dilim kaşarpeynir
—Tuz
—Acıbiber sos

Yapılışı
__Tostekmeklerinin üzerine kaşarpeynirini koyup mikrodalga fırında peynir erimeye başlayıncaya kadar çevirin(ben hızlı olsun diye mikrodalga fırını kullandım siz isterseniz önceden ısıtılmış fırında kaşarlar eriyinceye kadar da bekletebilirsiniz)
__Küçük bir tencereye yaklaşık 1 lire kaynamış su koyun ve ocağa alın.
__Yumurtayı (sarsını dağıtmamaya dikkat ederek) küçük bir kaseye kırın.
__Kasedeki yumurtayı dikkatli bir şekilde ve yavaşça kaynayan (burada da kaynayan suyun elinize sıçramamasına dikkatedin) suyun içine aktarın.3-4 dakika pişirin ve bir süzgeç yardımı ile alın.Kağıt havlu üzerine alıp fazla suyunu emdirin ve kaşarpeynirli tost ekmeklerinin üzerine alarak acısos ile tatlandırıp servis yapın.